Kerst en oud en nieuw. - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw. - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw.

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Januari 2014 | Australië, Perth

Blog 5 24-12-2013 t/m 05-01-2014

Hee lieve allemaal,

Allereerst, allemaal een gelukkig nieuwjaar, met heel veel mooie dingen in 2014. Het begin van het nieuwe jaar start voor mij goed, want ik mag nog even verder met het verkennen van Australië.
Wat is het prachtig in australie en wat heb ik het nog steeds naar me zin, ik zie mooie dingen en geniet volop. Na me trip van de eastcoast ben ik weer terug gegaan naar carla in melbourne. De 24ste werd ik wakker en mieke was die nacht aamgekomen. Super leuk om elkaar te zien. Ik ben die dag meegereden met mieke naar bright, mooi de tijd om elkaar wat beter te leren kennen. Weer een fijn welkom in bright en die avond heerlijk pizza's gegeten, kel heeft zijn eigen steenoven en die maakt heerlijke pizza's, we maken zelf de pizza's, waardoor je heel veel verschillende soorten hebt, een gezellige avond gehad. Wat ook wel erg leuk was van die dag, dat ik aan kwam waren Sara en Boston ook zo blij om me weer te zien, en kreeg een mega knuffel, die reactie had ik niet verwacht, maar super leuk natuurlijk. Kerst was dit jaar anders, warm en mooi weer en aan de andere kant van de wereld, met dit jaar andere familie. En ik hoefde me geen zorgen te maken of ik het koud zou hebben in me jurkje. Ik was met mieke en carla bij kel en janel thuis en met familie van janel. Ik zou eerst in brisbane zitten, maar heel blij dat ik in bright zat met kerst. Eerste kerstdag hadden we voor ontbijt pancakes en een warme lunch met lam, pork, boontjes, aardappelen etc. en in de avond oesters en prons. Oesters geprobeerd maar dat kreeg ik echt niet weg, maar ik had het geprobeerd en prons dat was best oke, het zal niet me lievelings eten worden maar het was oke. Tweede kerstdag, ontbijt met eggs and bacon en voor lunch allemaal verschillende soorten tapas, was echt heel lekker. In de avond hadden we sausagerolls en mosselen. Maar om niet te vergeten ook heel veel lekkere wijnen de afgelopen dagen. De 26ste ben ik Carla gaan helpen, ze heeft een eigen bedrijfje voor kleding en dat ging ze de komende 5 dagen opzetten in de winery. Dus alles uitgepakt en het in een vorm van een shop opgezet, was leuk om dat zo samen te doen. We hadden het met de kerstdagen erover wat ik hierna ging doen, dus ik vertelde wat ik ging doen en dat ik ook nog wel een maandje wou werken en toen zeiden kel en janel, dan kom je hier toch werken en ik dacht waarom niet. Dus de 28ste een proefdagje meegedraaid en ze waren zo positief dat ik de volgende dag ook mocht komen werken t/m 2 januari en in maart mag ik terug komen, dus dat is helemaal te gek. Ik kan wat langer genieten van australie en nog even wat geld sparen voordat ik weer terug ga. Ik blijf nu wel iets langer weg, omdat ze het fijn vinden dat ik met pasen nog kom werken. Dus ik vlieg nu de 22ste april naar huis en land de 23ste om 15.30 uur in amsterdam. Oudjaarsdag eerst gewoon gewerkt en een borrel na het werk gedaan, daarna vlot gedoucht en omgekleed om naar de alpine pub in bright te gaan. Daar waren we rond 9pm en hebben we gezellig wat gedronken en om even voor 12 stonden we klaar om de countdown te doen. Met kerst had ik wel een beetje gevoel dat het kerst was maar met oud en nieuw had ik dat helemaal niet, op de countdown na. Het was erg gezellig, maar anders. Dat ik 3 januari wakker werd zat me hele nek vast en deed het ongelovelijk veel zeer, op het moment leef ik even op pijnstillers, ik hoop dat het snel over is. Het was zomaar 3 januari en tijd om weer terug te gaan naar melbourne. Op de terugweg zijn we langs een cheeche factory gereden om wat verschillende soorten kaas te halen voor het avond eten en we hebben daar geluncht. Halverwege de reis moest carla in ene stoppen, want de band van de trailer ging stuk. Wij waren veilig, maar was wel even schrikken. Na heel wat gedoe en gelukkig waren er mensen die ons hielpen konden we onze weg na 2 uur weer voortzetten. Uiteindelijk na 7 uur waren we thuis. Alles uitgepakt en mieke had allemaal lekkere vleeswaren gehaald en brood dus in de avond gezellig met zijn drieën gegeten en een film gekeken, maar ik was zo moe dat ik halverwege in slaap viel. De volgende dag vertrok me vliegtuig om 2pm naar Perth. Na 4 uur vliegen kwam ik om 3pm Perth tijd aan. Met het openbaar vervoer naar me hostel gegaan. Als je dan door de straten van perth rijd dan zie je bijna alleen maar grote vrijstaande huizen, echt ongelovelijk. Met wat hulp van een aardige meneer was me hostel erg makkelijk te vinden. Of ik heel erg blij ben met me kamer, weet ik niet. Het ruikt muffig en het is erg klein. Maar goed het is voor 2 nachtjes. Om 6pm gesetteld en kreeg best wel trek, dus wou ik boodschapjes doen bij de woolie, was de woolie al dicht. Toen moest ik verplicht maar bij de Mac eten, gebeurd niet zo heel vaak dus dat was wel even lekker. In de avond lekker rustig aan gedaan, wat dingen op internet geregeld en optijd te bed, want me nek wil nog niet helemaal meewerken en dat maakt me wel erg moe, het gaat wel steeds wat beter maar nog niet zo als het hoort. Ik werd vanmorgen wakker en me nek gaat een stuk beter, blij toe. Was optijd wakker, dus naar de supermarkt gelopen om brood te halen. Kom ik daar is de supermarkt nog niet open (8.30am), hij gaat pas om 11am open. In perth gaat het allemaal een beetje anders dan in de andere grote steden, niet helemaal zoals ik gewend ben haha. Maar maakt niet uit, broodjes bij de bakker gehaald en bij de free food plank in de hostel stond suiker dus die lekker op gegeten. Daarna lekker met rooms geskypt en toen door naar de state of library voor het back uppen van me foto's. Daarna wat cultuur gesnoven in het museum van Perth, wat boodschapjes gedaan en daarna op de bus gestapt naar de queens garden, daar wat rond gewandeld en me boek gelezen, heerlijk gerelaxed. En toen was het alweer tijd om me spulletjes te pakken en te eten etc. Ik ben wel blij dat ik na me tour weer terug kom in Perth, want het is een leuke city om wat langer te blijven.
Morgen ga ik op tour en ga ik de rest van de westcoast zien. Om 5.30am eruit want ik moet nog een stukje lopen naar het punt waar ik opgepikt wordt. Super veel zin in, de trip duurt 14 dagen in totaal en ik maak een tussenstop bij Mieke in broome, dus dat is helemaal gezellig.
Ik zal weinig tot geen Internet hebben. Maar zodra ik wat heb zal ik wat van me laten horen via social media.

Heel veel liefs en een dikke knuffel vanuit Perth!!

  • 05 Januari 2014 - 14:19

    Richard:

    Lieve zus,

    Weer een leuk verslag. Geniet van je verdere avontuur en leuk (voor ons wat minder) dat je nog wat langer kan blijven en mag werken bij Kel.

    Dikke kus en knuffel van je broer.

    Rich

  • 05 Januari 2014 - 15:35

    T.Gerry:

    Lieve Iris.

    Wat een bijzondere feestdagen heb je gehad, heerlijk in de zon. Dat zul je niet vaak meemaken . Ik hoop dat het met je nek wat beter gaat, het is wel heel vervelend. Veel plezier op je volgende trip. Gaat vast wel lukken .
    Lieve groetjes van ons allen t.Gerry

  • 05 Januari 2014 - 17:18

    O IJme En T Jannie:

    Hoi Iris,

    Bedankt weer voor je verhaal. Leuk voor je, dat je bij Kel een paar weekjes mag werken. Beterschap met je nek en geniet van je volgende trip.

    Groetjes van o IJme en t Jannie


  • 05 Januari 2014 - 18:15

    Lia Van Ooijen:

    Wow Iris wat maak jij een prachtige reis! Je verslag is heel uitgebreid, net of ik even bij je op bezoek bent. Leuk, heel leuk! Ik, en natuurlijk Piet ook, wens je een super goed Nieuwjaar waarin je nog met heel veel mooie herinneringen mag maken in Australië. En Iris stiekum ben ik toch een klein tikje jaloers op je met dat prachtige zomerweer in Australië. In Wateringen is het geen winter en geen lente, er net tussenin zeg maar. Iris, beterschap met je zere nek en geniet van je trip. Liefs Lia van Ooijen

  • 05 Januari 2014 - 19:34

    Rommie Klijn:

    Hallo lieverd,

    fijn dat je het zo leuk heb gehad bij Kel en zijn fam. ook fijn dat je daar nog een maand kan werken. Wat je al vertelde je vond het werk ook heel erg leuk. Voor ons natuurlijk wat minder want wij moete 2 en een half week langer wachten.
    Geniet van je tour we houden van je.
    Tot watts aps of skypes,
    liefs mam

  • 05 Januari 2014 - 19:58

    Ruud:

    Hallo Iris,

    Wat een prachtig verhaal weer, jij lekker in het zonnetje en wij in de regen en wind.
    Pas goed op je zelf en veel plezier.
    xxx Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 16748

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 April 2014

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland.

21 Augustus 2013 - 18 Oktober 2013

Vrijwilligers werk in de Filipijnen

Landen bezocht: