Weer terug in ozzieland - Reisverslag uit Porepunkah, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Weer terug in ozzieland - Reisverslag uit Porepunkah, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Weer terug in ozzieland

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Maart 2014 | Australië, Porepunkah

Blog 11, weer terug in ozzieland.
03-03-2014 tm 31-03-2014

Hee lieve allemaal

Jeetje ik loop een beetje achter met schrijven. Maar 3.5 week geleden kwam ik aan in melbourne in de avond om 10.30pm, op zoek naar me backpack die ik al snel gevonden had en daarna door naar de skybus die me voor 18 dollar naar de city heeft gebracht. Daarna zou ik met de tram naar carla gaan, maar op 1 of andere manier ging die niet meer vanaf de plek waar die eerst wel vandaan zou gaan, dus dat was heel irritamt waardoor ik de tram gemist had. Maar gelukkig zijn er ook taxi's en ben ik met de taxi naar carla gegaan. Uiteindelijk om 1am in me bedje en heerlijk me eigen kamer die ik niet meer hoef te delen met 7 andere hihi. Ik moet toegeven ik ben blij dat ik vamaf nu niet meer in hostels hoef te slapen, daar ben ik nu wel een beetje klaar mee. De volgende ochtend goed om carla weer te zien, wat rond gereden, boodschapjes gedaan en naar de dokter geweest, ik had al een tijdje last van me buik en moest er nu toch wel even naar laten kijken. Nu bleek het dat het waarschijnlijk een parasiet was. Antibiotica gekregen en nu is alles weer goed gelukkig. De volgende dag ben ik de stad in geweest voor wat shopping, ik moest wat werkkleding aanschaffen en wat andere dingen organiseren. Maar wat was het fijn om daar weer te zijn, de winkelstraten, de mensen, de muzikanten en entertainers op straat en dan ook nog prachtig weer. Ik zou voor even weg zijn, maar dat werd zo een dag. In de avond dinner met carla en daarna fijn geskypt met wat mensen. Woensdag heb ik me tas weer in gepakt, maar ditmaal moest ik dan echt alles mee nemen want ik kom niet meer terug bij carla. Dus dat was nog wat, gelukkig kon ik een tas van carla lenen waar ik nog wat spullen in kon doen. Uiteindelijk in totaal 30 kilo wat ik mee moest dragen, je kan je wel voorstellen dat dat er grappig uit ziet, iris bepakt. In de avond naar de victoria night market gegaan waar ik met valjean had afgesproken. Leuk om hem weer te zien, hij stond daar met zijn eigen bedrijf, mister mixer, wat allemaal draait om verschillende cocktails. Gezellig wat gekletst en gegeten, helaas kon ik zijn cocktails niet proberen omdat ik aan de antibiotica zat. Maar het was een gezellige avond en super leuk om hem na 12 jaar weer is te zien. Er waren verschillende eet tentjes, maar we kozen voor de burgertent, waar ik een camelburger heb gegeten en ik kreeg nog een stukje krokodil en buffel, weer gekke dingen gegeten, maar het was allemaal erg lekker. De volgende ochtend ben ik nog naar de city geweest omdat ik nog wat dingen nodig had voordat ik naar de vineyard zou gaan, dus optijd me bed uit en nog even de stad in gegaan met prachtig weer, heerlijk. Melbourne is en blijft me favoriete stad in australie, het voelt een beetje als thuis komen wanneer ik naar melborne ga. Maar toen was het echt tijd op naar het station te gaan, carla heeft me gebracht en om 12pm ging me trein naar wangaratta. In wangaratta moest ik uit stappen om vervolgens met de bus naar porephanka te gaan. En even de buschauffeur lief aan gekeken en gevraagd of hij me bij de winery kon afzetten en dat was geen enkel probleem, helemaal super.

Dat ik aankwam op de winery had ik een super fijn ontvangst van iedereen. Iedereen was blij dat ik er weer was dus dat is altijd leuk om te horen. Donderdag gewoon lekker een beetje rond gehangen op de winery, met wat dingetjes geholpen. Dat sara en boston thuis kwamen die ook weer enthousiast waren dat ik er was naar het huis gegaan en daar wat aan gerommeld. De volgende dag rustig op gestart rondje hardgelopen, dat wil ik hier toch wel wat meer proberen te doen, opgefrist en rond 11en was ik beneden op de wimery waar ik geholpen heb met de voorbereidingen voor de trouwerij van zaterdag. Na het werk de poolhouse schoongemaakt, want daar zou een gast komen. En ik verblijf op het moment bij kel en janelle in huis en wordt er gezorgd voor eten maar in ruil daarvoor help ik in het huishouden, vermaak de kids wanneer nodig is etc., dus dat is een great deal. Na het schoonmaken met de kids in het zwembad gesprongen waar we goed fun hadden. De tijd vloog, om 7pm met het eten begonnen en toen kwamen kel en janelle ook alweer thuis. De volgende dag eerst de ramen gelapt van de poollroom en om 11am naar me werk op de winery. Het was weekend en mooi weer, dus dat betekend drukte op de winery. De ene platter na de andere werd er besteld, de glazen stappelde zich op. Lekker bedrijvig dagje heerlijk. Om 4pm kwamen de eerste gasten van de bruiloft, eerst een receptie met hapjes en drankjes en daarna een dinner. Het was me eerste bruiloft die ik deed, best nerveus maar alles ging super goed en het was een geslaagde avond, om 10.30pm zat mijn dienst erop.
De volgende dag startte ik om 10am met de deli (het maken en serveren van platters) en het was weer gezellig druk. Vandaag hadden we een bruiloft in bollywood style, deze startte om 3pm, super gave sfeer hing er. Eerst een receptie met allemaal hapjes, verschillemde cocktails, punch etc. Daarna de ceremonie, na de ceremonie diverse speeches en optredens en om 8pm aan tafel voor het dinner. Het was een sprookje van een bruiloft, weer een geslaagde dag. Ik had ditmaal een vroege avond, om 9pm zat mijn dienst erop. Maandag een normale dag, ik startte om 10am met voorbereidingen treffen voor de deli, kaas en vlees snijden en verpakken, pasto verpakken etc. Daarma de deli weer gedaan, maar het was een vrij rustige dag, dus om 4pm was ik klaar.
Dinsdag was ik vrij, in de ochtend wat huishouden gedaan en in de middag op de fiets naar bright gegaan, waar ik wat rond gekeken heb, wat gegeten, gewoon even een lekker dagje in de buitenlucht. De dag begon prachtig, maar dat ik terug ging om 4pm begon het te hozen, even een tussenstop gemaakt bij de golfclub waar ik na 45 minuten me weg weer kon vervolgen naar de winery. Woensdag weer lekker aan het werk, het was erg rustig, mooi de gelegenheid om wat schoon te maken en in de middag kwam de kaas binnen, dat kunnen snijden en verpakken. Donderdag met fee (de schoonmaakster) het hele huis schoon gemaakt, jeetje dat is een hele dag taak, maar dan is het wel goed schoon. Vrijdag weer een dagje vrij en gewoon rustig opgestart, weg geweest voor een run, me fotos een beetje gesorteerd en in de middag heeft fee me mee genomen naar myrtlford waar ik een bos bloemen voor kel en janelle heb gehaald voor hun 11 jarig huwelijk. Daarna ben ik begonnen met de stickers van de wc en ramen af te halen van het nieuwe gebouw en toen kwamen de Kids al weer thuis, dus was het tijd om te babysitten in het zwembad hihi. Janelle en kel waren een nachtje weg, maar carla kwam spontaan langs dus dat was super gezellig. De volgende dag aan het werk om 10am, eerst de deli gedraaid en om 4pm hadden we een wedding, dus die ook nog voor een deel gedraaid, maar ik was om 7 uur klaar, dus halverwege ben ik naar huis gegaan. Maar het regende pijpen stelen, dus maar weer even naar binnen gegaan een wijntje gedronken en daarna nog een poging gewaagd en was het al een stuk droger. Een heerlijk dinner gehad, een film gekeken en nog wat gekletst. Zondag weer om 10am gestart, in de ochtend erg rustig maar vanaf een uur of 1 steeds meer klanten. In de avond nog een laatste goed en gezellig gesprek met carla gehad, want dit was toch wel echt even de laatste keer dat ik der zou zien voorlopig. Heel grappig hoe familie ook vrienden kunnen worden, ik heb zoveel tijd met carla door gebracht dat we elkaar goed hebben leren kennen, super leuk.
Maandag weer even hardgelopen, verder gegaan met de stickers en later de middag een film gekeken. Helaas dinsdag ook geen werk. Het was rustig op de winery en er konden ook geen druiven geplukt worden vanwege te lage suiker gehalte. Dus in de ochtend de hill op gelopen en niet zo heel veel gedaan. In de middag de kinderen opgehaald vanaf de bus en naar huis gebracht en daarna met ze naar zwemles gegaan. Daar ging ik dan in een mega bmw, lekker dat ik weer even kon auto rijden. Woensdag alle kasten leeg gehaald en een goede schoonmaakbeurt gegeven. Donderdag het huis schoon gemaakt met fee en vrijdag druiven wezen plukken, leuk om dat een dag te doen, maar ik ben blij dat ik het niet voor weken hoef te doen, wat een klus is dat zeg en dan met warm weer is het helemaal afzien. En ik dacht dat ik op moest passen voor de spinnen, maar ik moest eerder oppassen voor de wespen, wauw wat waren dat er veel en je moest uitkijken dat je je hand er niet in greep. Rond een uur of 1 werd het bewolkt en om 3 uur begon het te hozen, dus gestopt en zijn ze het weekend verder gaan plukken. zaterdag weer een bruiloft gedraaid en zondag overdag in de cellardoor voor de platters. En dan is het alweer maandag, wat vliegt de tijd. Deze week wat huishoudwerk gedaan, op de fiets weg geweest en boston werd halverwege de week ziek, dus in het huis gebleven om hem een beetje in de gaten te houden en te vertroetelen.Donderdag weer de grote schoonmaak van het huis en vrijdag mocht ik weer op de winery werken, waar ik altijd weer naar uitkijk, het was een rustig maar lekker dagje. Ik stond samen met rose, wat altijd erg gezellig is. Het was deze week druk met visite, veel mensen over de vloer en mensen die bleven slapen in huize boynons. Kel en janelle zijn super gastvrij, hoe druk ze het ook hebben, iedereen kan altijd langs komen. Donderdag kreeg ik in ene hele rare plekken, wat best wel jeukte. Janelle laten zien en die zei dat het waarschijnlijk netelroos is, wat je krijgt als je ergens allergisch voor bent. Een paar dagen later had ik het weer en nu denken we dat het misschien van de zalm komt, omdat als ik dat gegeten heb de, volgende dag de uitslag krijg, dat zou echt niet leuk zijn. Zaterdag en zondag ook gewerkt, zaterdag was vrij druk en zondag was het vies en koud, veel regen en dan is het meestal vrij stil op de winery. Vandaag is het al weer maandag, vanavond hebben we een diner met alle mensen die bij boyntons werken, wordt vast een hele gezellige avond.
Zoals je ziet wordt het schrijven een stuk minder omdat ik niet zo heel veel meer mee maak als toen ik rond trekte. Ik ben nu vooral aan het werk, wat vaak wel een beetje hezelfde is. Maar er zal zeker nog een blog voorbij komen voordat ik over 21 dagen al weer in het vliegtuig stap.

Dikke kus en knuffel xxxx

  • 31 Maart 2014 - 09:14

    Richard:

    Lieve zus,

    Leuk dat je het op de winery zo naar je zin hebt. Als ik je verhaal lees dan herrinner ik mij nog wel wat dingen van vroeger toen ik daar met Pa en Jacqueline ben geweest. Het is erg leuk om op de winery in de weer te zijn, al is er waarschijnlijk heel veel verandert.

    Doe de groeten daar en geniet nog van de laatste 3 weken.

    Dikke kus en knuffel. Rich.

  • 31 Maart 2014 - 20:10

    Jacqueline:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er nog even van en tot gauw. Dikke kus jacq

  • 31 Maart 2014 - 22:27

    O IJme En T Jannie:

    Hoi Iris, wat weer een lang verhaal ,heerlijk te lezen dat je zo geniet. De tijd schiet al op voor je ,nog maar een week of drie, achteraf is het wel snel gegaan. Geniet nog even, en de hartelijke groeten van o IJme en t Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 3016
Totaal aantal bezoekers 16696

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 April 2014

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland.

21 Augustus 2013 - 18 Oktober 2013

Vrijwilligers werk in de Filipijnen

Landen bezocht: