De laatste paar dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Iris - WaarBenJij.nu De laatste paar dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Iris - WaarBenJij.nu

De laatste paar dagen in Nieuw Zeeland

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Blog 10
25-02-2014 tm 02-03-2014

De laatste paar dagen in nieuw-zeeland.

Christchurch (25 feb)
Na lake tekapo ben ik door gegaan naar christchurch. Christchurch is de hoofdstad van nieuw zeeland. 4 jaar geleden was hier de heftige aardbeving. Voor mij wel een stap om er heen te gaan moet ik zeggen. Het schepte weer heel wat herrineringen naar boven van de Filipijnen. Al zag het er vrij goed uit, soms zag je nog gebouwen waar niks mee gedaan was en dat waren dan vooral even terug denk momentjes. Ze zijn nu veel weer aan het herbouwen, dus heel veel werkzaamheden in christchurch. In de middag moest ik eerst dingen regelen qau accomodatie en transport, daarna christchurch in gegaan.

Kaikoura (26, 27 en 28 feb)
Een schattig klein plaatsje wat 3 uur van christchurch af ligt. Kaikoura staat bekend om zijn dolfijnen zwemmen en whale watching. Om 7.30am vertrokken we naar kaikoura, maar om 11am kregen we pech met de bus, we waren misschien 20 minten bij kaikoura vandaan. Ik en nog 5 andere zouden met dolfijnen gaan zwemmen. De guide kon gelukkig regelen dat we opgepikt zouden worden door iemand en dat we toch het dolfijnenzwemmen konden doen on 12.30pm. De volgende dag kon niet, want alles was al volgeboekt. Maar al goed, we waren op tijd. We kregen een zwemsuit aan, flippers en snorkelgear, daarna nog een veiligheids voorlichting en toen eindelijk in de bus om naar south bay te gaan, waar onze boot van vertrok. Eerst 30 minuten de zee op en je zag de dusky dolfijnen al rond springen en zwemmen echt te gek. Iedereen moest zijn spullen aan doen en toen gingen we het water in. Wauw het was echt geweldig, ik zwom in het water met een stuk of 20 dusky dolfijnen om me heen. En als je dan geluid ging maken of rondjes ging draaien dan draaide de dolfjnen ook rondjes, het was een hele bijzondere ervaring. Het enige nadeel was dat de zee erg wild was, normaal gesproken heb ik niet zo snel last van zeeziekte, maar dat was die dag een ander verhaal. Gelukkig met het zwemmen met de dolfijnen ging het wel goed, maar eenmaal daarna werd ik toch niet zo lekker, ik zal de details bespaart houden haha. Dat de boot eenmaal rustig werd voelde ik me ook gelijk een stuk beter. In de avond moe maar voldaan.
De volgende dag lekker uit geslapen, de was gedaan en daarna naar het informatiecentrum (isite) gegaan om wat informatie te vragen over kaikoura. Het was een prachtige dag dus lekker bij de zee gelegen. Maar dat was ik al gauw zat dus ben ik terug gelopen naar me hostel en me wandelschoenen aan gedaan. Er was een hike van 4 uur langs de coast (de kaikoura penasuela walkway). Geweldig mooi, de blauwe lucht en het blauwe water maakte het weer amazing. Onderweg ook nog zeehonden tegen gekomen, wat een schattige beesten zijn dat toch ook. Ook met de zeehonden kon je zwemmen, dat had ik graag gedaan, maar 1 dag zeeziek vond ik wel genoeg.
De derde dag was een beetje een gekke dag in de ochtend bewolkt, daarna zon en dan weer regen en dan weer droog, heel vervelend. Dus eigenlijk niet zoveel kunnen doen, me tas gepakt, wat gelezen en gewoon maar een beetje tussen de buien door boodschapjes gedaan etc. Was een beetje een saaie dag, maar het beste ervan gemaakt.


Christchurch (1mrt)
De volgende dag ben ik met de intercity bus terug gegaan naar christchurch, want vanaf daar gaat me vlucht naar Melbourne. Die middag ben ik naar het museum van christchurch geweest, is altijd wel weer leuk om rond te lopen, iedere city heeft weer zo zijn eigen dingen. En daarna heb ik de 5 dollar pizza bij domino's gegeten. De volgende dag nog even het centrum in geweest en ik wou naar de bibliotheek, maar die was dicht. Daarna naar de botanical gardens gegaan, lekker gelegen en er was een soort van concert, lazy sundays, met verschillende muziek en bandjes. Om 4.30 pm werd ik opgepikt door de shuttle om naar het vliegveld gebracht te worden. Iris kennende wil altijd optijd zijn, vooral als het om vliegen gaat, dus ik was er natuurlijk veel te vroeg. Dus maar wat gelezen, gegeten, me blog geschreven en geupload, winkeltjes gekeken, maar dat zijn er hier in christchurch niet zoveel, dus daar was ik zo klaar mee, dus daarna maar weer wat gelezen, naja zo kom je, je tijd wel door. Ik ga om 8.45pm de lucht in en dan land ik vanavond om 10.30pm in melbourne.

Lieve allemaal, ik ga jullie straks weer blogs sturen vanuit het geweldige land Australië.
Maar voor nu nog een allerlaatste dikke knuffel vanuit het mooie nieuw zeeland <3

  • 02 Maart 2014 - 11:04

    O IJme En T Jannie:

    Hoi Iris, wat gaaf om met dolfijnen te zwemmen, het zijn zulke lieve dieren, jammer dat je zeeziek werd......goeie reis naar Australië en ook daar weer een fijne tijd toegewenst.
    Lieve groeten van o IJme en t Jannie

  • 02 Maart 2014 - 11:54

    Rommie Klijn:

    Wat fantastisch om met dolfijnen te zwemmen. En dan nog wel in het wild. Een hele fijne tijd nog in Australie.
    Liefs ♥

  • 09 Maart 2014 - 17:34

    Lia Van Ooijen:

    Hoi Iris, misschoen alweer terug uit new Zealand? Wat beleef jij mooie dingen. Ik kan mij voorstellen dat het gebeid je zorgen baart bij het zien van de gevolgen van een aardebeving. Knap dat je wel bent gegaan. Nog een kleine 3 weken geloof ik hé en dan weer terug naar Nederland. Groeten van ons natuurlijk. Piet en Lia van Ooijen (Iris al vast de felicitaties met je vader...., het duurt nog een dag of wat maar dan hoopt hij toch een mooie 'mijlpaal' te bereiken. Neem er een lekker gebakje op zodat je het toch een beetje kan meevieren) Kus Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 16690

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 April 2014

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland.

21 Augustus 2013 - 18 Oktober 2013

Vrijwilligers werk in de Filipijnen

Landen bezocht: