Deel 1 van het zuidereiland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Iris - WaarBenJij.nu Deel 1 van het zuidereiland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Iris - WaarBenJij.nu

Deel 1 van het zuidereiland

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

08-02-2014 tm 12-02-2014
Het zuidereiland van nieuw zeeland

Picton
Omdat we niet langer in wellington konden blijven en de bus vol was zijn we eerder met de ferry naar het zuidereiland gegaan. We kwamen aan in picton, waar we 1 dag zijn gebleven. Helaas regende het dus was er niet veel aan maar de hostel was erg fijn om te zijn, het gaf ons echt zo een huiselijk gevoel en met nog een paar andere een gezellige middag en avond van gemaakt.

Kaiteriteri
Waaauwww wat is het zuidereiland mooi zeg. Wat ze zeggen over nieuw zeeland en dan vooral het zuidereiland dat het zou mooi is, klopt zeker. Normaal val ik in de bus in slaap maar de omgeving is hier zo mooi dat je niet wilt slapen. De omgeving is vol met bergen en alles is zo mooi groen. Na een aantal uur rijden kwamen we aan in kaiteriteri waar ik 4 nachten ben gebleven, waar ik zeker geen spijt van had. Wat een heerlijke plek om te zijn, het strand 300 meter van me slaapverblijf, een pracht abel tasman national park en heerlijk weer. Dat we aankwamen, nog even van het strand genoten en in de avond wat gedronken in de bar. Dag 2 gingen er veel met de bus alweer verder, maar ik was blij dat ik nog wat langer kon blijven. Ik ben die dag met de watertaxi naar abel tasman national park gegaan. Ik werd afgezet bij torrent bay, vanaf daar heb ik 2 uur gewandeld door een soort van jungle met aan de rechterkant een uitzicht over de zee en zo kwam ik aan bij bark bay waar ik mijn lunch heb gegeten en van de zon heb genoten. Na 3 kwartier ben ik mijn weg gaan vervolgen naar onetahuti bay waar ik na 2 uur aankwam, ik had daar nog een uur om te relaxen en daar werd ik om 3.30pm weer opgepikt door de water taxi. De weg terug hebben we nog zeehonden gezien. Om 4.30pm kwam ik weer aan op kaiteriteri waar ik nog even op het strand heb gelegen en in de avond kwam ik meiden tegen die ik in vorige bussen ben tegen gekomen dus daar nog even wat mee gedronken. Dag 3 was me was dag, ik had 2 weken al niet meer gewassen dus dat moest ik ook maar is doen. Om 7am werd ik wakker, me was in de wasmachine gedaan en weer terug me bed in gedoken. En toen heb ik geslapen tot 9.30am, was niet helemaal de bedoeling, maar best lekker. Was op gehangen en ontbeten in de ochtend zon, dit was echt weer even zo een momentje waar ik bij dacht, wat ben ik toch een gelukkig mens om hier te zijn, kaiteriteri is 1 van de plekken waar ik me zo happy en relax voel. Het is een klein plaatsje met niet zoveel alleen de hoog nodige dingen en dat maakt het zo speciaal. Verder wat rond gelopen in kaiteriteri en lekker een dag op het strand gehangen, heerlijk. Dag 4 was een heerlijke dag, in de ochtend om 6am opgestaan om de zonsopgang te zien. Dat we naar buiten liepen was het best wel bewolkt maar het kon nog wel is mooi worden. Dus toch nog even afgewacht en om 6.30am kwam er inderdaad een mooie zonsopgang. Na de zonsopgang ben ik gelijk door gegaan voor een hike. De kaart die ik had was een beetje onduidelijk dus was ik aan het rond dwalen in een woonbuurt, ook best leuk om te zien al die huisjes op de heuvels, maar uiteindelijk toch maar even gevraagd aan een man die de hond aan het uitlaten was en die liet me zien waar ik moest wezen. Het was een pad langs de kust met 2 verschillende stranden, ik kwam eerst uit bij dummy bay en daarna bij kaiteriteri bay, het was onwijs mooi om te zien hoe de zon steeds meer opkwam en dat met een mooie omgeving. Dat ik terug kwam lekker in de zon ontbeten en daarna naar het strand gegaan. Na me lunch samen met sian nog naar een look out gelopen, dat was niet heel bijzonder, maar daarnaast lag een klein strandje, dus zijn we daar nog even heen gegaan. In de avond nog wat kaarten gespeeld. Kaiteriteri is zeker tot nu toe me favoriete plek van nieuw zeeland ik ben blij dat ik hier 4 nachten ben gebleven. Vandaag door naar westport.

Ik dacht even een vervroegde update omdat ik ook me foto's heb geupload en dan krijgen jullie er misschien meer een beeld bij.

Liefs Iris xx

  • 14 Februari 2014 - 21:37

    Ruud:

    Wat een leuk bericht weer, heb net even een tijdje gekeken op google maps wat een prachtige omgeving en schitterende natuur en uitzichten xxx Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 16694

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 22 April 2014

Backpacken in Australie en Nieuw Zeeland.

21 Augustus 2013 - 18 Oktober 2013

Vrijwilligers werk in de Filipijnen

Landen bezocht: